Επικεντρωθείτε στις απλές και καθημερινές θετικές σκέψεις.

Εντοπίστε τις ευχάριστες δραστηριότητες που σας «γεμίζουν» ψυχικά.

Λίγο πριν την βραδινή ξεκούραση, κάντε μια νοερή αναδρομή των γεγονότων που ζήσατε και ορίστε τα τρία «θαύματα» που συνέβησαν τη συγκεκριμένη ημέρα. Το επόμενο πρωινό, ξεκινήστε το πρόγραμμα σας έχοντας στο μυαλό αυτές τις εμπειρίες.

Προσπαθήστε να είστε παρατηρητικοί. Αφιερώστε λίγο χρόνο μέσα στην ημέρα για να παρατηρήσετε το παιχνίδι των μικρών παιδιών, την ομορφιά της φύσης, τους ήχους του περιβάλλοντος.

Χαμογελάστε στους περαστικούς και χαιρετήστε όσους γνωρίζετε. Ρωτήστε πως νιώθουν εκείνη τη στιγμή και αν συνέβη πρόσφατα οτιδήποτε συνταρακτικό στη ζωή τους.

Μην απορρίπτεται ανθρώπους. Ακόμα και αν οι σχέσεις δεν προχωρήσουν ομαλά, αφήστε τις καταστάσεις να εξελιχθούν δίνοντας σε εκείνους τη δυνατότητα να πάρουν τη θέση που επιθυμείτε.

Όταν σκέφτεστε αρνητικά, αποσπάστε την προσοχή σε κάποιες ουδέτερες ή ευχάριστες σκέψεις, εικόνες ή αντικείμενα.

Αποβάλλεται τα αρνητικά συναισθήματα με δημιουργικό τρόπο.

Αφιερώστε χρόνο για να κάνετε οτιδήποτε σας γεμίζει χαρά.

Ασκηθείτε σωματικά επιλέγοντας το είδος της γυμναστικής που σας αρέσει. Αν δεν είναι πρακτικά δυνατό, ανεβάστε την ένταση της μουσικής και κινηθείτε ρυθμικά.

«Ακούστε» τα θετικά σχόλια των άλλων για εσάς και πείτε «ευχαριστώ» στα κομπλιμέντα που δέχεστε. Πολλές φορές, εκείνοι παρατηρούν χαρακτηριστικά τα οποία εμείς δεν έχουμε καν αντιληφθεί ότι υπάρχουν.

Μιλήστε με τους αγαπημένους. Πείτε τους που νιώθετε που τους έχετε κοντά σας.

Κανονίστε συναντήσεις με τους ανθρώπους που θέλετε να δείτε.

Γράψτε επιστολές ευγνωμοσύνης για τους ανθρώπους ή τις καταστάσεις που θεωρείται ότι επηρεάζουν θετικά την ζωή σας.

Αξιολογήστε αντικειμενικά, όσο γίνεται βέβαια, τις στενάχωρες καταστάσεις που βιώνεται. Ακόμα και στις πιο δύσκολες, υπάρχουν θετικά σημεία τα οποία μας κάνουν περισσότερο δυνατούς.

Τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο, να κάνετε ένα ταξίδι σε κάποιο προορισμό που δεν γνωρίζετε.

Επισκεφθείτε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Προσπαθήστε να φανταστείτε την εξέλιξη του πολιτισμού μέχρι τις μέρες μας.

Δείτε τις αγαπημένες φωτογραφίες. Αφουγκραστείτε το πώς νιώθετε βλέποντας τον εαυτό σας σε αυτές.

Πετάξτε τα αντικείμενα που δεν χρειάζεστε και τα ρούχα που δεν φοράτε πια προχωρώντας σε ανακαίνιση ή αλλαγή γκαρνταρόμπας.

Αγαπήστε το σπίτι σας. Αν εκείνο δεν σας ικανοποιεί, μετακομίστε σε αυτό που νιώθετε ήρεμοι.

Αγαπήστε με πολύ πάθος εκφράζοντας τα συναισθήματα στο ταίρι σας.

Και… νιώστε ενθουσιασμό, απλά επειδή ζείτε!

 

 

Βασιλική Γ. Βενέτη ΜΑ Κλινικής Ψυχολογίας

Ειδίκευση στη Γνωσιακή-Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία